Media o Nas
Dobre M z dyplomem

Dobre M z dyplomem

06.12.2017

Medium: eurobuildcee.com

W bazie certyfikowanych budynków, prowadzonej przez Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego, widnieje na razie siedem projektów mieszkaniowych i trzech deweloperów. Za to certyfikaty środowiskowe, które są przeznaczone dla nieruchomości mieszkaniowych, są aż cztery. A piąty w drodze.

Skąd decyzja o wyborze właśnie tego certyfikatu? Każdy deweloper zapewnia, że jego system jest najbardziej odpowiedni, choć już w drugim zdaniu wszyscy kurtuazyjnie przyznają, że każdy sposób na podniesienie jakości inwestycji przy jednoczesnym zadbaniu o ekologię jest dobry. – HQE to niewątpliwie jeden z wiodących światowych certyfikatów wykorzystywanych na rynku budowlanym – zapewnia Pierre Vincent Pasquet, dyrektor agencji warszawskiej Bouygues Immobilier Polska. – Zakres stosowanych w jego przypadku kryteriów jest bardzo kompleksowy. Obejmuje cały proces inwestycyjny – od etapu analizy działki, poprzez projektowanie i prace budowlane, aż po eksploatację budynku. Wymagania HQE skupiają się nie tylko na kwestiach wydajności energetycznej budynku, ale także na ochronie środowiska i oszczędności zasobów naturalnych.

Wydaje się, że – przy dużej różnorodności oferowanych mieszkań – certyfikaty ekologiczne są oczywistym elementem budowania przewagi konkurencyjnej i pozycjonowania się deweloperów jako firm dbających o środowisko naturalne i dobrostan klientów. Ale nie ma wątpliwości, że to przewaga dostępna (przynajmniej na razie) jedynie dla projektów z segmentu premium. – Jestem przekonany, że z biegiem czasu klienci będą zwracać coraz większą uwagę na dbałość o komfort życia, zdrowie i dobre samopoczucie, które są możliwe do uzyskania w szczególności w inwestycjach zaprojektowanych w odpowiedni sposób oraz z zastosowaniem odpowiednich materiałów – zapewnia Pierre Vincent Pasquet. – Koncentracja na zdrowym stylu życia i jakości produktów jest już bardzo widoczna w wielu sektorach gospodarczych, w tym m.in. w branży spożywczej, kosmetycznej czy odzieżowej. Z pewnością będzie zyskiwać na znaczeniu także na rynku nieruchomości i w przyszłości przełoży się również na wybory mieszkaniowe Polaków, którzy stają się coraz bardziej świadomymi i wymagającymi konsumentami – dodaje Pierre Vincent Pasquet.

(…)

Źródło: http://eurobuildcee.com/?page=edition&id=1323&id_article=2975

powrót