Media o Nas
Polacy chcą mieszkać wygodniej

Polacy chcą mieszkać wygodniej

15.12.2017

Medium: bankier.pl

Polacy coraz chętniej wybierają większe i droższe mieszkania. Na zakup nieruchomości z rynku pierwotnego w 2016 r. wydano średnio 1000 zł więcej niż w 2015 r., natomiast za mieszkanie z rynku wtórnego płaciliśmy ponad 5 tys. zł. więcej.

Wybierając mieszkanie, Polacy poszukują nieruchomości, która spełni ich oczekiwania oraz będzie odpowiednia dla ich stylu życia. Coraz częściej wybierane są lokale, które gwarantują dostęp do terenów zielonych, a przynajmniej posiadają balkon czy taras, które są szansą na kontakt z naturą.

Taką tendencję potwierdza również Krzysztof Foder, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Bouygues Immobilier Polska, który twierdzi, że o wyborze mieszkania w coraz większym stopniu decyduje trend związany z dążeniem do komfortowego i zdrowego trybu życia. Dlatego w ostatnich latach rosnącym zainteresowaniem klientów cieszą się lokale usytuowane w pobliżu terenów zielonych oraz w lokalizacjach z dobrze rozwiniętą infrastrukturą użytkową.

W ślad za rosnącą zamożnością Polaków zauważa się coraz większe zapotrzebowanie na mieszkania o większej powierzchni czy luksusowe apartamenty. Dodatkowo mieszkanie „pod prestiżowym adresem” daje gwarancję, że jego wartość będzie wzrastać również w dłuższej perspektywie. Na rynku obecnie mamy dwie podstawowe grupy klientów. Pierwszą stanowią osoby kupujące mieszkania dla zaspokojenia własnych potrzeb zaś drugą – klienci inwestycyjni, którzy nabywają nieruchomości przeważnie za gotówkę lub wspierając się niewielkim kredytem. Zakupione przez nich mieszkania w dużej mierze są przeznaczane na wynajem, dlatego wybierają jak najmniejsze lokale położone w centrum miasta. Ich wybór pada głownie na kawalerki.

– W naszej ofercie często pojawiają się lokale mieszkalne o powierzchniach 23-25 mkw. (…). Cieszą się one dużym zainteresowaniem wśród inwestorów poszukujących mieszkań pod wynajem, jak i wśród młodych ludzi szukających pierwszego lokum – podkreśla Krzysztof Foder, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska.

(…)

Źródło: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Polacy-chca-mieszkac-wygodniej-7560743.html

powrót